reklama

Blogger - schizofrenik

Tak ma to postihlo. Stal som sa v piatok, 30.3.2007 okolo obeda konečne schizofrenikom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Asi ma k tomu priviedlo viac vecí. Prvou z nich bolo zistenie, ako to tu na SME blogu vlastne chodí. Keď som pred 9 mesiacmi začínal, vedel som veľmi málo. Možno len to, že je tu priestor vyjadriť svoj názor. A že žiaden bloger na SME sa nesmie schovávať za nejaký nick a neurčitý obrázok. To mi vyhovovalo.

Neskôr som začal objavovať jemné nuansy tohoto blogerského života. V mojom živote sa zjavil Výber SME a s ním túžba byť v ňom zahrnutý. Karma začala rásť a ja som s potešením sledoval, ako pribúdajú čitatelia, ktorí mi kliknutím dávajú najavo, že sa im môj článok páčil. Zistil som, že sú veci, o ktorých môžem písať bez obáv a priamo, a takisto sú témy, ktoré predstavujú veľmi tenký ľad. Neprispôsobil som sa - nemám to v povahe:-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo ma ale zarazilo, bola priama úmera medzi čitateľským úspechom a konkrétnou témou. Pomaličky som sa zorientoval v babylone námetov a bol som schopný vypracovať si profil úspešného a neúspešného článku. Politika je úplne na najvyššej priečke rebríka žiadanosti, tesne nad srdcervúcimi osudovými príbehmi a kritikou celebrít. Naopak, až úplne dole sa v obľúbenosti nachádzajú seriózne zamyslenia, analýzy a problémové štúdie. Niekde v strede sú zábavné články, ktorých autori sa veľakrát len potrebujú vypísať z nejakého hooodne nasieracieho dňa...

Druhým katalyzátorom bol fakt, že názory prejavené čitateľmi v diskusiách ma utvrdili v tom, že nie každá téma je vhodná na SME. Články mienené vážne a pojednávajúce o pre mňa dôležitých veciach (globalizácia, menová burza, korporátna politika, apod) si nenašli dostatok čitateľov. Uvedomil som si, že robím strašnú chybu: píšem o peniazoch na portál, ktorého 80% návštevníkov v skutočnosti nevie, ako ich zarobiť! Áno, chodia do práce, dostávajú mzdu, ale rozumejú tomu, prečo? Robia niečo preto, aby zarábali viac? Alebo, a to je prípad väčšiny na tomto blogu, sa len sťažujú, že zarábajú málo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretím podnetom na vytvorenie ešte jedného blogu - a zrodenie schizofrenika či dualistu - bolo zistenie, že som svoj blog doteraz koncipoval skutočne neprofesionálne. Pozrel som si stránky najlepších blogerov a zapamätal som si dúležitú vec - majú štruktúru. Katolícky kňaz píše príbehy lásky k blížnemu, lekár kritiku zdravotníctva, učiteľ monológy ku školstvu, žienka domáca opisuje svoje deťúrence... len ja som sa snažil obsiahnuť príliš veľa rôznych problémov. S tým však musím prestať.

Rozhodol som sa vytvoriť si ešte jeden, paralelný blog. Mal by reprezentovať tie moje myšlienky, ktoré sa týkajú financií, medzinárodných vzťahov, korporátnej politiky a politickej filozofie. Mal by to byť teda blog pre čitateľa, ktorý chce a dokáže rozmýšľať a ktorý ocení rôzne "zákulisné informácie" z obchodného sveta. Mal by to byť blog, ktorý podnieti konštruktívnu diskusiu, založenú na kladení otázok, nie na vynášaní hodnotových súdov. Z týchto dôvodov som ho samozrejme nemohol umiestniť na SME. Musel som nájsť platformu, ktorá bude vhodnejšia a ktorej návštevníci takéto články privítajú. Preto oddnes druhú polovičku mojej osobnosti nájdete na http://mazal.blog.hnonline.sk/. Snáď sa aspoň niektorým z vás bude páčiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme, aj tu pokračujem ďalej - akurát si škrtám vážne témy z repertoára..:-)) Budem písať ukričané recenzie, zlostné postrehy z auta, Lenkine príhody z okolia kuchyne, systematické pojednania o Systeme (kým nebude KONEČNE tá stránka!!!) a iné, podobné grotesky. Vyroňme teraz spolu jednu slanú slzu - odchádza Benedikt, zostáva Puntičkár...

Vlastimil Mazal

Vlastimil Mazal

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manžel, manažér, amatérsky frfľoš a strááášne zaneprázdnený človek:-) Zoznam autorových rubrík:  AutocenzúraCestovateľskáFakt vážnePolitikaRecenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu