reklama

Článok bez sexu, bez politiky a bez násilia

Medzi blogermi narazíte na tých najneočakávanejších ľudí. Sú medzi nimi chlapi, ktorých poznáte, ženy, ktoré by ste chceli spoznať, študenti, ktorí nepoznajú seba samých a študentky, ktorých bližšie spoznávanie snáď zakladá aj trestnoprávnu zodpovednosť... Ale potom sa medzi nimi mihne osôbka, ktorú ste kedysi poznali. A zrazu sa vynoria celé hordy dávno zabudnutých spomienok na úplne úžasné časy...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Pozn. autora: Tento fiktívny príbeh sa naozaj stal. Akákoľvek podobnosť vykreslených postáv so skutočnými ľuďmi je čisto zámerná a môže byť použitá proti autorovi. Všetky mená boli nezmenené.

Mali sme 10 rokov. Boli sme piataci a do školy sme nosili nemožne veľké kockaté tašky na obe ramená. Na desiatu sme si nosili miláčik a dva veľké krajce chleba s maslom a diétnou salámou. Mišo bol krpatý, čo ma tešilo, pretože som pri ňom vyzeral starší. Sedeli sme úplne vzadu - na najvzdialenejších miestach od katedry. Nonstop sme vyrušovali a dostávali poznámky do triednej knihy. A boli sme až po uši zamilovaní do Ivany Jílekovej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Isteže, boli v triede aj iné dievčatá, ktorým sme s obľubou kradli knihy, ťahali vrkoče a schovávali desiate. Boli tam dokonca aj dievčatá, ktoré boli vyspelejšie a vídavali sme ich v spoločnosti šiestakov a siedmakov. Ale Ivana - tá bola iná. Tichá, milá, krásna, sediaca v dostatočnej vzdialenosti od nás, aby sme ju nenápadne mohli pozorovať. Priznám bez mučenia, občas mi zrak zabehol aj inam - napríklad pod lavicu, kde sme dôkladne študovali ukradnutý obchytaný výtlačok OKM v nemčine (vtedy to bola veľká novinka a my sme ničomu ešte nerozumeli, ale tie rozkročené holé tety nás z nejakého nepochopiteľného dôvodu zaujímali). Ale jednoznačnú väčšinu času sme poctivo čumeli na Ivanu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cez prestávky sme sa doťahovali, že kto z nás dvoch prvý nazbiera odvahu a povie jej, že sa mu páči. Samozrejme, vždy som to chcel byť ja, ale ovládaný vrodenou zbabelosťou v takýchto situáciach, huckal som Miša, aby to skúsil on. Sníval som o tom, ako ho s úsmevom odmietne a povie mu: "Prepáč, ale mne sa páči Vlasťo.."

Je úplne jasné, že ani jeden z nás sa nikdy k ničomu neodhodlal. Cez veľkú prestávku sme vždy zabehli za telocvičnu a zapálili si cigaretu. Eše sme neboli takí frajeri, aby mal každý vlastnú, tak sme obyčajne fajčili štyria jednu. Medzi kašľaním a vyfukovaním dymu sme si nadávali, akí sme strachopudi. Občas sa stalo, že nás vyrušili nejaké decká (rozumej tretiaci). Keď sme mali dobrú náladu, nechali sme ich potiahnuť si. Väčšinou sa automaticky rozkašľali a my sme sa smiali, že akí sú to neskúsení spoliaci...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokiaľ si pamätám, Ivana nikdy na základnej škole nefajčila. Ja sám som tiež po piatej triede prestal, pretože mi to pripadalo detinské. Vlastne, detinské mi to pripadá dodnes. A ak ma moje spomienky neklamú, ani ja, ani Mišo sme jej nikdy naplno nepovedali, čo s nami v piatej triede stvárali horóny, keď sme ju videli. Ale určite to vedela. Takých dvoch magorov, ako sme boli mi dvaja, predsa nemohla len tak prehliadať. A celé to má jeden hooodne zaujímavý rozmer. Ivana mala mladšiu sestru, Lenku, ktorá tu niekde má svoj blog. Lenka chodila, o dva roky nižšie, do triedy s mojou mladšou sestrou a Mišovým mladším bratom. Mišov brat Milan a moja sestra boli, tak ako ja a Mišo, najlepší kamaráti. Zostáva už len zistiť, či sa im obom v piatej triede páčila Lenka...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. V jednej diskusii mi bolo vytknuté, že zámerne používam názvy článkov tak, aby sa mi zvyšovala čítanosť. Keďže všetci vieme, že najčítanejšie články sú o sexe, politike a o násilí, rozhodol som sa v tomto prípade dať jasne najavo, že nič také tu nikto nenájde. Dúfam, že som svojho anonymného kritika uspokojil. Auf wiedersehen!

Vlastimil Mazal

Vlastimil Mazal

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manžel, manažér, amatérsky frfľoš a strááášne zaneprázdnený človek:-) Zoznam autorových rubrík:  AutocenzúraCestovateľskáFakt vážnePolitikaRecenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu