reklama

Ako zarobiť milióny alebo Život je hra smelých

Vždy ma fascinovali inzeráty typu: Za skromný poplatok 100 Sk poradím, ako sa stať milionárom. Tak tam napíšete a príde vám odpoveď: Daj si inzerát a nájdi ešte 10000 takých debilov, ako si ty. Poteší, nie? Na rozdiel od týchto pochybných a chybných inzerentov, ja mám skutočný návod ako zbohatnúť. Je zadarmo a nie je vôbec zaručený - naopak, zahŕňa aj určité riziká. Ale ako sa hovorí, kto sa bojí medveďa...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

V prvom rade si povedzme základné pravidlá. Všetko, o čom sa budeme dnes baviť, je absolútne legálne. Nepotrebujete k tomu žiadne špeciálne vzdelanie alebo schopnosti, ale orientácia vo financiách, makroekonomike a politický prehľad vám môžu veľmi pomôcť. Minimálna výška základného kapitálu je zhruba 250 USD. To je skutočne všetko podstatné, a teraz hor´sa na burzu!

Málokto na Slovensku vie, že obchodovať na menovej burze je také jednoduché. Nepotrebujete žiadne špeciálne povolenie, členstvo v maklérskom cechu, ani nič podobné. Naozaj vám stačí menší základný kapitál a stabilný a spoľahlivý prístup na internet. No a samozrejme - ochota niečo pre seba urobiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Menová burza, na rozdiel od komoditnej a akciovej, ponúka príležitosť fakt rýchlo zbohatnúť. Na druhej strane, a to treba zdôrazniť, vie rovnako dobre investora aj priviesť na mizinu. Ak vezmeme do úvahy, že až 80% operácii na tejto burze sú špekulácie súkromných investorov, niet sa čomu diviť. Fluktuácie vo výmenných kurzoch však poskytujú triezvemu a informovanému investorovi veľmi dobré manévrovacie podmienky, z ktorých sa dá vyťažiť nemalý zisk. Túto dualitu "úspechov" môžeme ilustrovať dvoma prípadmi z môjho okolia.

Ten prvý sa odohral v roku 2004. Bol som práve v Austrálii a obchodovanie na menovej burze tam bolo, medzi nami hamižnými Európanmi, veľkým hitom. Jeden môj poľský kamarát mal už zarobených asi 7000 USD. Vtedy prišli americké prezidentské voľby. Možno si spomínate, ako sa správy rozchádzali - Bush vyhral, potom nevyhral, a nakoniec znova vyhral. Málokto si však spomenie, čo to robilo s dolárom. Aby som tu ten príbeh dlho nerozpitvával, za 2 dni (48 hodín!!!) premenil tento šikovný Jacek 7000 dolárov na približne 150000. Potom sa strááášne ožral a vybral si ročnú dovolenku. Zaslúžene.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý chalanisko bol z Nových Zámkov. Nebudem analyzovať dôvody prečo, ale postupne - v priebehu asi 5 mesiacov - na burze investoval najprv 3000, potom 5000 a napokon ešte raz 3000 dolárov. O všetky prišiel. Aj keď v jednom momente mal na účte až 20000 dolárov a veril, že tú smolu už prelomil, nakoniec sa mu tento stav nepodarilo udržať. Neodchádzal z Austrálie chudobný - zarábal celkom slušne vo svojej normálnej práci - ale určite nebol spokojný.

Tak ako? Už sa bojíte? Alebo chvejete nedočkavosťou? No, pravdepodobne ste prestali čítať už po perexe, ale ak ste to dotiahli až sem - mám niekoľko (myslím) celkom zaujímavých rád a postrehov, v prípade, že by ste si burzu chceli nezáväzne vyskúšať. Tu sú:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1) Každá solídna firma prevádzkujúca portál pre menovú burzu vám zadarmo poskytne možnosť vyskúšať si takzvaný "demo trading". Je to ako reálna burza, kurzy sa posúvajú presne podľa nej, len peniaze, s ktorými obchodujete vy, sú fiktívne, takže nemôžete o nič prísť. Môžete si však vyskúšať rôzne operácie (ako napr. hedging), sledovať dlhodobé trendy, monitorovať vplyv rôznych udalostí, náhodne skúšať.. a to počas neobmedzenej doby.

2) Všetky firmy od vás budú vyberať týždenné úroky z investovaných peňazí. Väčšinou je to zanedbateľná čiastka. Takisto každá spoločnosť si vyžiada poplatok za založenie vášho účtu. Ten sa môže pohybovať od 20 do 100 dolárov. Čo sa týka provízie zo zisku, vyberajú ju len niektoré firmy. Ja osobne sa im vyhýbam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3) Najviac pohybov sa na menovej burze deje, keď sa jej centrom stáva New York. To znamená, že skutočný šum nastáva okolo pol tretej poobede nášho času. Ďalej burzu výrazne ovplyvňujú rôzne hodnotiace správy o stave národných ekonomík, prognózy vývoja a samozrejme intervencie národných bánk. Ako som už v úvode spomenul, gro operácií tvoria špekulácie. Je dobre mať urobený prieskum, zoznam očakávaných udalostí a byť pripravený rýchlo reagovať. Raz sa mi v Austrálii stalo, že som si otvoril pozíciu na účte a išiel som si dať sprchu. Po 10 minútach, keď som prišiel späť do izby, som už bol o 500 dolárov bohatší. A mohol som ísť spať...

4) Ak je obnos, s ktorým obchodujete malý, neoplatí sa uvažovať o dlhodobých investíciách. Krátkodobé zisky su v tomto prípade prijateľnejšou alternatívou. To však vyžaduje neustálu pozornosť - výkyvy v kurzoch sú skutočne veľké, len ich treba vystihnúť.

5) Absolútne najdôležitejšie je veriť svojmu rozhodnutiu. Najviac strát totiž pochádza zo situácií, keď človek pod vplyvom zvyšujúcej sa straty uzavrie svoju pozíciu, aby sa zachránil pred totálnym bankrotom. Takáto taktika však nevyhnutne vedie priamo k nule na účte...

Sú ľudia, ktorí vám budú tvrdiť, že menová burza funguje absolútne trhovo a jej vývoj je predvídateľný na áklade informácii trhu. Sú aj ľudia, ktorí vám povedia, že je to čistá lotéria. Kde je pravda? Asi niekde uprostred, aj keď ja sa prikláňam k prvému názoru. Možno preto, že som žiadne veľké peniaze v tejto rulete ešte neprehral:-) Nikoho nenavádzam, aby to skúšal. Ale ak má niekto záujem a chuť, uvádzam 2 linky: http://www.cmsfx.com - to je spoločnosť, ktorej portál používam ja, a http://www.forexnews.com - toto je veľmi dobrá a informatívna stránka o rôznych udalostiach, ktoré ovplyvňujú svet finančných trhov...

Ak budete mať záujem o podrobnejšie informácie, dajte mi vedieť. Burza je ako Systema - baví ma sa s ňou hrať a baví ma o nej písať...

P.S. A keď zarobíte tie ťažké milióny, nezabudnite si ich dať zdaniť... a pošlite mi mojich 15% provízie..:-)

Vlastimil Mazal

Vlastimil Mazal

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manžel, manažér, amatérsky frfľoš a strááášne zaneprázdnený človek:-) Zoznam autorových rubrík:  AutocenzúraCestovateľskáFakt vážnePolitikaRecenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu